اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 دي 1400 / کد مطلب: 14683 / نظرات: 1


۱۳۲ میلیارد ریال برای طرحهای آب و خاک سبزوار هزینه شد


۱۳۲ میلیارد ریال برای طرحهای آب و خاک سبزوار هزینه شد
 مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۱۳۲ میلیارد ریال برای طرحهای آب وخاک این شهرستان با هدف بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی طی سال جاری هزینه شده است.

علی اصغر امانیان افزود: در حوزه سامانه های آبیاری،۲۳ طرح انتقال آب به مساحت ۶۳ کیلومتر با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال اجرا شده که از این میزان ۶۶ میلیارد ریال آن از محل منابع بلاعوض دولتی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع طی سال‌های گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری بخش کشاورزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همچنین از محل اعتبارت آب و خاک ۲۴ رشته قنات با هزینه ۴۵ میلیارد ریال از طریق کمک بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان در این شهرستان احیا و مرمت شد.

امانیان افزود: احیای قناتها راهی برای گذر از بحران خشکسالی است که این موضوع در سبزوار به طور جدی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: یک چهارم آب کشاورزی شهرستان سبزوار از قناتها تامین می‌شود و این شهرستان دارای هزار و ۱۲ رشته قنات به طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی چهار هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است و قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.