اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 دي 1400 / کد مطلب: 14679 / نظرات: 0


اجتماع بزرگ فاطمیون در سبزوار برگزار شد


اجتماع بزرگ فاطمیون در سبزوار برگزار شد
 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اجتماع بزرگ فاطمیون روز پنجشنبه با حضور روحانیان، مسوولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شرکت کنندگان در این مراسم همراه هیات‌های عزاداری از محل مقبره امامزاده یحیی(ع) در چهار راه شهدای سبزوار به سوی امامزاده شعیب (ع) در این شهر حرکت کردند و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) از محل درآمد موقوفه‌ها با نیت عزاداری بیش از ۲ هزار نیازمند این شهرستان اطعام شدند.

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: همچنین در ۲ بقعه متبرکه امامزاده حسن روستای "آزادمنجیر" و "ابورفاعه" این شهرستان در قالب برپایی موکب و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از زائران حرم منور رضوی و مسافران پذیرایی شد.

وی ادامه داد: همزمان با عزاداری ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) سوگواره یاس نبوی نیز در ۹ بقعه متبرکه شهرستان‌ سبزوار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ترویج اخلاق و سیره حضرت زهرا (س) و برگزاری مراسم عزاداری آن حضرت در بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.

۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه در شهرستانهای سبزوار و خوشاب وجود دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.