اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آذر 1400 / کد مطلب: 14671 / نظرات: 1


واگذاری بناهای تاریخی سبزوار منجر به احیای آنها و اشتغال آفرینی می‌شود


واگذاری بناهای تاریخی سبزوار منجر به احیای آنها و اشتغال آفرینی می‌شود
 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با واگذاری برخی بناهای تاریخی این شهرستان به بخش خصوصی علاوه بر احیا و مرمت آنها زمینه اشتغال و کسب درآمد نیز فراهم می‌شود.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز یکشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سبزوار افزود: بناهای تاریخی بسیار در سبزوار وجود دارند که نیازمند مرمت و نگهداری هستند لذا  یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه واگذاری این مجموعه ها به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه با واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی از تخریب آنها جلوگیری می‌شود ادامه داد: واگذاری این اماکن برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت حوزه تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان یکی از اولویت هاست.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: اداره میراث فرهنگی این شهرستان برای واگذاری سه اثر تاریخی کاروانسرای فرامرزخان، میل خسروجرد و مصلی تاریخی این شهر به شهرداری و متقاضیان بخش خصوصی و همچنین ساماندهی بازار سرپوشیده سبزوار به صورت مشارکتی اقدام و هماهنگی های لازم را انجام داده است.

بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۲ مورد آنها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌ است.   




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.