اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 آذر 1400 / کد مطلب: 14667 / نظرات: 1


۶ تن گوشت ماهی خاویار امسال در سبزوار تولید شد


۶ تن گوشت ماهی خاویار امسال در سبزوار تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۶ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری از ابتدای امسال تاکنون در مزارع پرورش ماهی این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی تولید و روانه بازار شد.

علی اصغر امانیان  افزود: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند که طی سال جاری علاوه بر ۶ تن گوشت ۴۵ کیلو گرم خاویار نیز به کشورهای منطقه صادر کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

امانیان افزود: شهرستان سبزوار با تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در این استان را کسب کرده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.