اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 آذر 1400 / کد مطلب: 14663 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


حمایت از بخش خصوصی لازمه توسعه اقتصادی کشور است


حمایت از بخش خصوصی لازمه توسعه اقتصادی کشور است  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای بهبود اوضاع و توسعه اقتصادی کشور ضروری است.

بهروز محبی روز پنجشنبه در مراسم پایانی جشنواره کارآفرینان رضوی در سبزوار افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان درستکار که در مسیر قانون و التزام به آن حرکت می کنند مجاهدان اقتصادی هستند.  

وی با بیان اینکه اتکا به درآمدهای نفتی کاهش یافته است ادامه داد: باید با رفع موانع و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار عرصه  برای ورود بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با فساد تنها از مسیر شفافیت و حسابرسی دقیق و حذف تاریکخانه ها اتفاق می افتد و تا زمانی که شفافیت و اعتماد در حوزه کاری مسوولان و نهادهای اداری رخ ندهد کارها پیش نخواهد رفت.

وی افزود: امروز در شرایطی که تراکنش های بانکی مشخص است مقابله با پولشویی و تشخیص درآمد یک خانوار نباید دشوار باشد.

محبی ادامه داد: تکمیل داده ها و اطلاعات عامل مهمی در اجرای برنامه ریزی ها است برای نمونه حاکمیت می تواند برای کمک به اقشار آسیب پذیر بهتر تصمیم بگیرد یا میزان دریافت مالیات از گروههای مختلف را بهتر مشخص کند.

دبیر علمی جشنواره کارآفرینان رضوی سبزوار نیز گفت: این جشنواره با ارائه مشاوره های لازم به دنبال رونق کسب و  کار، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و نیز پیگیری تسهیلات کسب و کار برای آنها از طریق نهادهای مرتبط است.

دکتر مهدی مرادی افزود: به منظور آموزش دوره های مهارت افزایی و استعدادیابی، کارگاه های حضوری و مجازی با موضوعات استارتاپ و مدل کسب و کار، اصول تکنیک ها و استانداردهای حضور در فضای آنلاین، ظرفیت های هنر میناکاری، سرامیک و تابلوهای دکوراتیو و دیجیتال مارکتینگ در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برای شرکت کنندگان در این کارگاههای آموزش مجازی و حضوری از سوی سازمان فنی و حرفه ای مدرک ارائه می شود و نیز به منظور حمایت از تولیدات کارآفرینان غرفه های نمایشگاهی در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار ایجاد شده است.

جشنواره کارآفرینان رضوی مدت یک هفته با حضور دانشگاهیان، کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار در فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار برگزار شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.