اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 آذر 1400 / کد مطلب: 14660 / نظرات: 0


۱۶ هزار تن وَش از پنبه‌زارهای سبزوار برداشت شد


۱۶ هزار تن وَش از پنبه‌زارهای سبزوار برداشت شد
 مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در سال زراعی جاری از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی، به عنوان قطب تولید این محصول در استان برداشت شده است.

علی‌اصغر امانیان  افزود: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه در سبزوار زیر کشت پنبه است که امسال بطور میانگین از هر هکتار سه هزار کیلوگرم وَش پنبه برداشت شد.

وی ادامه داد: مدیریت مزارع، شرایط اقلیمی مناسب، کشت نشایی و استفاده از بذرهای اصلاح شده شرایط مطلوبی را برای کشت پنبه در این شهرستان فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به فعالیت سه کارخانه پنبه پاک‌کنی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: وَش پنبه برداشت شده در همین واحدهای صنعتی فرآوری شده و محصول آن به دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

وی گفت: عملیات کشت پنبه همه ساله از نیمه دوم فروردین ماه در سبزوار آغاز شده و کار برداشت محصول آن در این شهرستان در نیمه نخست آبان تا اواخر آذرماه ادامه می‌یابد. 

پنبه به عنوان گیاه بومی مناطق گرمسیری مستعد گسترش سطح زیر کشت و توسعه فعالیتها و صنایع مرتبط با آن در اقلیم نیمه‌کویری شهرستان سبزوار است. 

این گونه در زمره محصولات راهبردی بخش کشاورزی با کاربرد مستقیم در صنایع نساجی، روغن خوراکی و خوراک دام است لذا توجه به تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری پنبه علاوه بر ارزآوری مناسب، خودکفاکننده کشور از واردات محصولات این حوزه خواهد بود.

سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است. حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این شهرستان کشاورزی می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.