اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 آذر 1400 / کد مطلب: 14656 / نظرات: 0


تسهیلات خرید نهاده به کشاورزان جوینی در خراسان رضوی اختصاص یافت


تسهیلات خرید نهاده به کشاورزان جوینی در خراسان رضوی اختصاص یافت
مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات خرید نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود و انواع سم در قالب "طرح کشاورز کارت" به زارعان این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی اختصاص یافت.

علی‌اکبر قارزی  اعطای "کشاورز کارت" را طرحی از سوی دولت برای حمایت از کشاورزان معرفی و اضافه کرد: این طرح دولت جمهوری اسلامی ایران منبع تامین مالی مناسبی برای فعالان عرصه کاشت، داشت و برداشت بخش کشاورزی است. 

وی ادامه داد: کشاورزان در چارچوب این طرح قادر به تامین و تهیه نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشت و کار با استفاده از تسهیلات اعطایی در حین عملیات زراعی تا پس از برداشت و عرضه محصولات خود هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: بر این اساس زارعان تسهیلات کشاورز کارت را برای تولید دریافت و هزینه کرده و پس از فروش محصولات خود نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی و تسویه حساب با بانک اقدام خواهند کرد. 

قارزی افزود: کشاورزان با بهره‌گیری از این تسهیلات دولتی قادر به تهیه و تامین به هنگام بذر، کود و سم در زمان مناسب برای کشت محصولات اساسی شامل گندم آبی و دیم، جو آبی، چغندر پاییزه و کلزا هستند. 

وی میزان تسهیلات کشاورز کارت را برای هر زارع  ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: متقاضیان تسهیلات طرح کشاورز کارت با ارائه درخواست به مدیریت جهاد کشاورزی و پس از تشکیل پرونده، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند. 

شغل عمده اهالی جوین کشاورزی، دامداری و مرغداری است. ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورز، باغدار، دامدار و پرورش‌دهنده طیور این شهرستان در گستره ۳۵ هزار هکتاری عرصه‌های زراعی و باغی آن فعالیت دارند و محصولات عمده کشاورزی جوین گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

جوین که پیشتر یکی از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود و اواخر سال ۱۳۸۷ به شهرستان ارتقا یافت هم‌اینک شامل 2 بخش مرکزی و عطاملک و دارای چهار دهستان و ۵۳ روستاست و ۴۰ هزار نفر از جمعیت جوین ساکن روستاها هستند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.