اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 30 آبان 1400 / کد مطلب: 14653 / نظرات: 0

مشاور وزیر:


تربیت دانشجوی تراز انقلاب از برنامه‌های وزارت علوم است


تربیت دانشجوی تراز انقلاب از برنامه‌های وزارت علوم است
 مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم گفت: یکی از برنامه ها و رویکردهای وزارت علوم و دانشگاها در کنار توسعه علمی و فناوری، تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی و جامعه مهدوی است.

دکتر علی شمسی‌پور روز یکشنبه در  آیین معارفه رییس جدید دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به دیدگاههای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص رسالت دانشگاهها افزود: یکی از اهداف اصلی دانشگاهها تربیت نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: پس از تربیت دانشجوی مهدوی و تراز انقلاب اسلامی موضوع دوم توجه به تولید علم و فناوری است که جمهوری اسلامی در عرصه علمی پیشرفت های  فراوانی کسب کرده است.

مشاور وزیر علوم گفت: در کنار توجه به تولید علم، نافع بودن و کاربردی بودن آن نیز اهمیت دارد که آموزش عالی در این حوزه، نگاه ویژه ای دارد همچنین مرجعیت علمی، توسعه دیپلماسی علمی، احیای معاونت فناوری، تحول در علوم انسانی، راه اندازی صندوق حمایت از فناوری از برنامه های محوری و پیش روی وزارت علوم است.

شمسی‌پور افزود: کار شبانه روزی، ایفای نقش در قبال مشکلات جامعه و پیشگامی در خدمت و رفع مشکلات باید مورد توجه مدیران و مسوولان دانشگاهی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از رویکردهای کنونی وزارت علوم مرجعیت علمی تولیدات علمی کشور در سطح بین المللی و ارتباط بیشتر اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها با نهادهای علمی و مرجع خارجی و ایجاد صندوق حمایت از فناوری است.

در پایان این مراسم دکتر محمدعلی زنگنه اسدی به عنوان رییس دانشگاه حکیم سبزواری معارفه و از تلاش های دکتر علی اصغر مولوی رییس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.