اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 آبان 1400 / کد مطلب: 14643 / نظرات: 0


۲۰ میلیارد ریال غرامت بخش کشاورزی در سبزوار پرداخت شد


۲۰ میلیارد ریال غرامت بخش کشاورزی در سبزوار پرداخت شد
مسوول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۲۰ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال برای جبران خسارت بخش کشاورزی به بهره‌برداران این بخش در این شهرستان پرداخت شد.

مهشید راهبر  افزود: از این مبلغ چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات باغی و مرتبط با خسارت های خشکسالی، سرما و یخبندان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات زراعی و مرتبط با خسارت های خشکسالی، سرما، سیل، تگرگ و تنش گرما می‌باشد.

مسوول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۹۱۲ میلیون ریال نیز در بخش منابع طبیعی برای جبران خسارت خشکسالی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته در بخش باغی ۶۰۰ هکتار از باغ های شهرستان سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیرپوشش بیمه قرار گرفته بود.

راهبر ادامه داد: این صندوق در سال زراعی جدید با ارائه طرحهای نوین بیمه سعی در جلب اعتماد بیشتر کشاورزان و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای امکان برخورداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی سبزوار وجود دارد.

این شهرستان به عنوان قطب تولید زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌کند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.