اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 آبان 1400 / کد مطلب: 14642 / نظرات: 0

فرماندارسبزوار:


عادی‌انگاری‌ منجر به خیز دوباره کرونا در این شهرستان شد


عادی‌انگاری‌ منجر به خیز دوباره کرونا در این شهرستان شد
 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل ها منجر به شکل‌گیری خیز مجدد بیماری کووید ۱۹ در سبزوار شده است که در این راستا آموزش و اطلاع رسانی شیوه نامه‌های بهداشتی باید در دستور کار تمامی اداره‌ها و نهادها قرار گیرد.

سیدمجتبی علوی‌مقدم در نشست ستاد کرونا در شهرستان سبزوار افزود: باید با حساسیت بیشتری دستورالعمل‌ها و شیوه نامه های بهداشتی را تا واکسیناسیون سراسری و مهار کامل ویروس کرونا رعایت کرد.

وی اضافه کرد: تجربه ۲ سال گذشته بیماری کووید ۱۹ ثابت کرده است که با وجود واکسیناسیون حداکثری چنانچه در رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کوتاهی شود ویروس کرونا دوباره اوج می گیرد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: به منظور پیشگیری از موج ششم کرونا باید رعایت پروتکل ها، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف، بانک ها، نهادهای اداری و مراسم مختلف، همچون گذشته با جدیت و سختگیری رعایت شود.

علوی مقدم با اشاره به ضرورت تزریق واکسن توسط افرادی که تا کنون اقدام نکرده اند افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی تا زمانی که کرونا وجود دارد باید از حضور این افراد در نهادها، بانک ها و اجتماعاتی که موجب شیوع کرونا می شود جلوگیری کرد.

وی با اشاره به عادی انگاری شهروندان و کاهش رعایت پروتکل ها به ویژه در مناطق روستایی ادامه داد: باید آموزش در دستور کار دستگاههای اجرایی، اصناف، دانشگاهها و امور مساجد قرار گیرد و در برنامه های مختلف، شیوه نامه های بهداشتی را اطلاع رسانی کرد.

فرماندار سبزوار گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری کلاس‌های حضوری در حال حاضر ممنوع است و در صورت مشاهده با مدیران متخلف برخورد می شود.

علوی مقدم همچنین از تلاش و جدیت همه بخش های مرتبط و درگیر با موضوع کرونا به ویژه مردم و اصناف که با صبر و شکیبایی همراهی لازم را انجام دادند تشکر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم گفت: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و قرمز شدن وضعیت این شهرستان بیمارستان واسعی این شهر به حال آماده‌باش کامل درآمد.

دکتر علیرضا مسلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون  بیش از ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۲۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

وی ادامه داد: اغلب بیماران بستری شده افرادی هستند که به علت کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت در اجتماعات و مراسم عروسی و عزاداری به کرونا مبتلا شده‌اند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی - درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.