اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 دي 1390 / کد مطلب: 1463 / نظرات: 0

یک مسوول /


کشت زیره سبز در شهرستان سبزوار آغاز شد


کشت زیره سبز در شهرستان سبزوار آغاز شد  معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز کشت زیره سبز از اواخر آذر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.   
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی سبزوار، مهندس "محمد جواد ایزدیان " پیش بینی کرد: بالغ بر یک هزار هکتار زیره آبی و حدود 50 هکتار زیره دیم در این شهرستان کشت شود که اواخر اردیبهشت ماه سال آتی قابل برداشت می باشد.
وی میانگین تولید زیره شهرستان سبزوار را سالانه 800 تن اعلام کرد و گفت : این شهرستان رتبه اول تولید این محصول را در خراسان رضوی دارد.
مسوول واحد باغبانی جهاد کشاورزی سبزوار هم با بیان اینکه نیازآبی زیره پایین بوده افزود : این محصول قبل از گرم شدن هوا و اتمام ذخایر رطوبتی خاک در فصول زمستان و بهار ، قابل برداشت بوده و با کمترین دفعات آبیاری می توان به عملکرد مطلوب دست یافت.
مهندس "سید فرید حبیبی" وجود کارخانجات آسانس گیری ، زیره پاک کنی و تجار فعال را از عوامل مهم نقش این محصول در اقتصاد شهرستان دانست .
وی عدم ثبات قیمت خرید ، عدم گستردگی صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم اجرای طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی را از مشکلات دست اندرکاران تولید زیره عنوان کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.