اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 مهر 1400 / کد مطلب: 14628 / نظرات: 0


۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به شهرستان خوشاب اختصاص یافت


۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به شهرستان خوشاب اختصاص یافت
فرماندار خوشاب گفت: ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال طی سال جاری برای این شهرستان خراسان رضوی اختصاص یافته که از این طریق ۴۳۷ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

امان‌الله خدمتگزار اظهار داشت: عمده این تسهیلات اشتغال از طریق نهادهای حمایتی، بنیاد برکت، مشاغل خانگی و تسهیلات پایدار روستایی به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز با پرداخت افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان و مددجویان نهادهای حمایتی ۶۹۱ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده بود.

خدمتگزار افزود: بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده در شهرستان خوشاب در بخش‌های کشاورزی، دام و طیور، مشاغل خانگی، صنعت و خدمات بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوشاب در حوزه کشاورزی به ویژه محصول پسته است و این شهرستان با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می رود.

فرماندار خوشاب گفت: همچنین با به کارگیری روشهای نوین دامپروری و اصلاح نژاد، زمینه برای افزایش تولید دام سبک در این شهرستان و رونق اشتغال در این حوزه فراهم شده است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های "مرکزی، مشکان و نوده انقلاب" دارای ۷۰ روستا است. ۳۲ هزار نفر معادل ۸۶ درصد جمعیت خوشاب ساکن روستاها هستند.

خوشاب یکی از بخش‌های تابعه شهرستان سبزوار بود که مهر ۱۳۸۹ در چهارچوب تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یافت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.