اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 مهر 1400 / کد مطلب: 14626 / نظرات: 0


بیش از ۱۵۰ تُن خیار گلخانه‌ای در جوین تولید شد


بیش از ۱۵۰ تُن خیار گلخانه‌ای در جوین تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از سطح پنج هزارو ۲۰۰ متر مربع کشت خیار گلخانه‌ای در این شهرستان غربی خراسان رضوی ۱۵۰ هزار کیلوگرم محصول برداشت و روانه بازار شده است.

علی اکبر قارزی  اظهار داشت: در شهرستان جوین سه واحد گلخانه کشت خیار به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع فعال است.

وی تصریح کرد: از هر مترمربع گلخانه‌ به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم محصول خیار در هر دوره، برداشت می شود که این میزان چهار برابر بیشتر از میزان عملکرد زراعی در فضای باز است.

قارزی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای باعث افزایش بهره وری در تولید محصول می شود، ادامه داد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که در گلخانه های این شهرستان تولید می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در این شهرستان ظرف هفت سال اخیر پنج برابر بیشتر شده است و هم‌اینک به حدود ۳۰ هزار متر مربع رسیده است.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: استفاده از این روش زراعت موجب افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود به طوری که حجم تولید را در فضای کشت کوچک به چندین برابر می‌رساند.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و شامل محصولات گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.