اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 مهر 1400 / کد مطلب: 14619 / نظرات: 0


تولید گوشت مرغ در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت


تولید گوشت مرغ در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت
 رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۱۸ هزار تُن گوشت مرغ در این شهرستان طی نیمه نخست امسال تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: برای تولید این مقدار گوشت مرغ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۳۲۰ مرغداری‌ سبزوار انجام شده است.

وی ادامه داد: تامین به موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: افزون بر ۹۰ درصد گوشت مرغ تولیدی سبزوار در استان خراسان رضوی مصرف شده و بقیه آن به دیگر استانهای کشور ارسال شده است.

جغتایی افزود: شهرستان سبزوار با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.   

وی اظهار داشت: سبزوار از قطبهای مهم دام و طیور خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.