اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مهر 1400 / کد مطلب: 14613 / نظرات: 0


۴۶ طرح آموزش و پرورش استثنایی کشور به ثمر نشست


۴۶ طرح آموزش و پرورش استثنایی کشور به ثمر نشست
 معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی و در راستای توسعه فضاهای آموزشی ۴۶ طرح در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کشور به ثمر نشسته و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

سیدجواد حسینی  اظهار داشت: در ابتدای مهر امسال نیز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد که در مجموع برای این طرحها هشت هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

وی با اشاره به اهمیت فضاهای آموزشی  و اینکه استاندارد فضای آموزشی برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بیش از ۲۷.۵ مترمربع است، تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته افزون بر ۱.۵ متر مربع به سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی کشور افزوده شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان گفت: تاکنون ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان برای شرکت در برنامه سنجش نوبت دریافت کرده‌اند.

حسینی افزود: در ماههای گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش سلامت به منظور اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در کشور فعال شده بود.

وی  اظهار داشت: به منظور سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ۲۰ هزار نیروی انسانی ساماندهی شده بودند.

حسینی افزود: "غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری" یکی از برنامه های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و مهمترین اقدام پس از شناسایی و غربالگری، مداخلات به‌هنگام برای این نوآموزان است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.