اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 دي 1390 / کد مطلب: 1461 / نظرات: 0

معاون وزیر جهاد كشاورزی:


دشت جوین در ردیف دشت های مطالعاتی كشور قرار می گیرد


دشت جوین در ردیف دشت های مطالعاتی كشور قرار می گیرد  معاون وزیر جهادكشاورزی در امور آب، خاك و صنایع گفت: دشت جوین در ردیف دشت های مطالعاتی كشور قرار می گیرد. 
  
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رحیم سجادی  در سفر به شهرستان جوین طی گفتگو با كشاورزان و بهره برداران افزود: امروز حیات اقتصادی هر كشور در گرو حراست و بهره برداری بهینه از نعمتهای خدادادی است.

وی گفت: محدودیت منابع آب و خاك به دلیل موقعیت جغرافیایی و اوضاع اقلیمی كشور از یك سو و ضرورت خودكفایی در امور زیربنایی از سوی دیگر، ما را ملزم می كند كه از منابع آب و خاك موجود حداكثر استفاده را به عمل آورده و روشهای نوینی برای افزایش بهره وری منابع آبی در بخش كشاورزی مورد استفاده قرار دهیم.

وی اظهارداشت: به همین سبب، روش های آبیاری تحت فشار كه نسبت به روشهای سنتی از راندمان بالاتری برخوردار است، مورد توجه قرار گرفته و در سال جاری 1500 كیلومتر لوله گذاری در سطح كشور در این راستا انجام شده است.

فرماندار شهرستان جوین نیز گفت: بخش كشاورزی ازبزرگترین اركان تولید و اشتغال در شهرستان جوین است.

مهدی فروزان با اشاره به اقدامات زیربنایی گسترده طی سه سال گذشته افزود: كمبود و بحران آب در شهرستان موضوعی جدی و غیر قابل انكار است.

وی برداشت های غیر مجاز از سفره های زیر زمینی، رعایت نكردن الگوی صحیح برداشت و وقوع پدیده خشكسالی را باعث بروز این بحران دانست و اظهارداشت: با این حال اجرای طرح های انتقال آب و توسعه آبیاری تحت فشار حركتی مهم در توسعه كشاورزی این شهرستان بوده است.

وی افزود: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده از روش ها و سامانه های نوین آبیاری كشاورزی منطقه را متحول كرده است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان جوین نیز در این مراسم خواستار تخصیص اعتباراتی در زمینه توسعه طرحهای انتقال آب درشهرستان شد.

حسین كلاته آقا محمدی با اشاره به شاخص های بهره وری و افزایش آن در طول سه سال اخیر و ارائه گزارشی از وضعیت راندمان و سرانه مصرف آب كشاورزی افزود: اجرای بیش از 200 كیلومتر لوله گذاری در راستای افزایش خطوط انتقال آب كشاورزی درشهرستان صورت گرفته است.

در این مراسم معاون وزیر جهاد سازندگی با 50 كیلومتر لوله گذاری انتقال آب به این شهرستان موافقت كرد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.