اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 مهر 1400 / کد مطلب: 14608 / نظرات: 0


انتقاد نماینده مجلس از برخی مشکلات در ماجرای قتل دهیار فداکار خوشابی


انتقاد نماینده مجلس از برخی مشکلات در ماجرای قتل دهیار فداکار خوشابی
نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای قتل دهیار یکی از روستاهای شهرستان خوشاب در هنگام انجام وظیفه، گفت: زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی در برخی مناطق روستایی علاوه بر کاهش امنیت، خدمات‌رسانی دستگاه‌های امدادرسان را با مشکل مواجه کرده است.

بهروز محبی روز یکشنبه با اشاره به ماجرای جان باختن این دهیار، اظهار داشت: "ابراهیم روکی"، دهیار فداکار روستای روکی خوشاب در مسیر دفاع از بیت المال و مقابله با سارقانی که اقدام به سرقت کابل های سیم و برق روستا کرده بودند، در واقع به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت نخست در حفظ جان افراد و بیت المال ضروری است، تصریح کرد: در برقراری  تماس با پلیس ۱۱۰، پاسخگویی اپراتور که باید شهرستانی باشد، استانی است که اطلاعات دقیقی از نشانی و مکان موردنظر ندارد، لذا شناسایی دقیق مکان و منطقه بروز حادثه زمانبر می شود که این موضوع حضور به هنگام پلیس را با وقفه مواجه می سازد.

نماینده شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از گلایه های بحق مردم منطقه خوشاب، ضعف آنتن دهی شبکه های همراه اول و ایرانسل است چنانکه در مواردی برقراری ارتباط و تماس غیر ممکن می شود.

محبی افزود: سارقان با بهره گیری از وجود نقاط کور در پوشش دهی تلفن همراه، اقدام به سرقت کابل های برق نموده اند که این حادثه اسفبار رخ داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی  و انتظامی از ساعات نخست حادثه  وظایف خود را انجام داده اند، تصریح کرد: با بررسی دوربین های مبادی ورودی و خروجی مناطق روستایی نزدیک و دوردست، تلاش بسیاری برای پیگیری سرنخ ها تا مرحله شناسایی عاملان این حادثه، که علاوه بر سرقت، مرتکب جنایت قتل هم شده اند، صورت گرفته تا آنان به سزای اعمال خود برسند.

محبی ادامه داد: از تمامی دستگاه های مسوول درخواست رسیدگی سریع و پیگیری مجدانه در خصوص این پرونده را داریم تا با اجرای عدالت، سارق یا سارقان قاتل نتیجه این خباثت خود را در کمترین زمان ممکن ببینند.

مشکل بیمه ای دهیار وظیفه‌شناس رفع می شود

فرماندار خوشاب نیز گفت: مرحوم "ابراهیم روکی"، حدود یک دهه مسوولیت دهیاری روستای روکی این شهرستان را بر عهده داشته است، لذا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق، موضوع بیمه وی در دست بررسی است که در صورت وجود مشکل، برطرف می شود.

امان الله خدمتگزار با اشاره به اینکه پیگیری و برخورد جدی با مسببان حادثه، مطالبه مردم و مسوولان شهرستان خوشاب است، افزود: دستگاه قضایی شهرستان از لحظات اولیه مراتب را مورد بررسی قرار داده و موضوع  از طریق مقامات استانی و کشوری در دست پیگیری است.

فرمانده انتظامی خوشاب پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: "ابراهیم روکی"، دهیار روستای روکی این شهرستان در غرب خراسان رضوی در راه حفاظت از امکانات و تجهیزات شبکه توزیع برق روستا جان باخته است.

سرهنگ حسن آشیانی افزوده بود: هنگامی که سارقان قصد سرقت کابل های برق بوستان این روستا را داشتند، دهیار و یکی از اهالی پس از آگاهی بلافاصله در محل حضور یافتند که ماجرا به درگیری دهیار روستا با سارقان انجامید و وی مورد اصابت ضربات پیاپی چاقو از سوی آنها قرار گرفت.

به گفته وی متاسفانه این واقعه منجر به مرگ دهیار در محل شده و فرد همراه وی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده، که پیگیری این موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته تا هرچه سریعتر عاملان جنایت شناسایی و دستگیر شوند.

برخورد جدی با مسببان حادثه مطالبه مردم خوشاب

جمعی از شهروندان شهرستان خوشابی با صدور پیامی ضمن ابراز تالم از قتل ناجوانمردانه دهیار روستای روکی این شهرستان از مسوولان امنیتی و قضایی خوشاب خواستند تا نسبت به دستگیری عاملان این اقدام و رساندن آنان به اشد مجازات اقدام کنند.

در بخشی از پیام آنان آمده است: این حادثه که در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) روی داد دل همه شهروندان خوشابی را به درد آورد.

مدیر برق خوشاب نیز با صدور پیامی با عرض تسلیت به خانواده دهیار روستای روکی از دفاع وی برای به جلوگیری از سرقت اموال بیت المال و حفظ شبکه برق قدردانی و تشکر کرد.

سیدعباس ساداتیان، نگهداری و حفاظت از شبکه توزیع برق را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: آن عزیز سفر کرده در این مسیر باقیات صالحات و برگ زرینی از خود به یادگار گذاشت.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های "مرکزی، مشکان و نوده انقلاب" دارای ۷۰ روستا است. ۳۲ هزار نفر معادل ۸۶ درصد جمعیت خوشاب ساکن روستاها هستند.

خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهرماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت.

 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.