اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 شهريور 1400 / کد مطلب: 14580 / نظرات: 0


بسیج خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰ کپسول اکسیژن برای بیماران تامین کرد


بسیج خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰ کپسول اکسیژن برای بیماران تامین کرد
 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از هزار کپسول اکسیژن به وسیله سپاه و بسیج خراسان رضوی تامین شده که در اختیار بیماران نیازمند قرار داده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سبزوار افزود: بسیج با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات به بیماران کرونایی است و در تمامی استان در سطح گسترده کپسول های اکسیژن را  در اختیار بیماران نیازمند قرار می دهد.

وی تصریح کرد: برخی از این کپسول های اکسیژن در اختیار حوزه های مقاومت است که با بیماریابی در محلات و با هدف حمایت از بیماران کرونایی و تشویق آنان به ماندن در خانه، کپسول به صورت امانی در اختیار آنان قرار داده می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بیان اینکه بسیج در تمامی بحرانها نیروی آماده کمک است، گفت: روند واکسیناسیون در این استان با ورود نیروهای سپاه و  بسیج شتاب گرفته است.

سردار افراسیابی افزود: بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی در پیشگیری از گسترش شیوع کرونا  و تسریع در روند واکسیناسیون به ویژه در موجگ پنجم آن ورودی جدی داشته است.

وی اظهار داشت: در تمامی شهرهای خراسان رضوی متناسب با ظرفیت آنها و آمادگی بسیج جامعه پزشکی، پایگاهای تجمیعی یا مراکز واکسیناسیون  با کمک شبکه های بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شده است.

سردار افراسیابی همچنین چندین مرکز اختصاصی در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده و  روزانه ۹۰ واکسیناتور به تناسب تامین واکسن، فرایند تزریق به گروههای هدف را انجام می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در ۲ مرکز تجمیعی و ۴۲ مرکز خدمات جامع  سلامت برای گروههای هدف در حال اجرا است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: میزان تزریق واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا اوایل شهریور روزانه ۶ هزار دز بود که اکنون با افزایش هزار و ۱۵۵ دُز دیگر به هفت هزار و ۱۵۵ مورد افزایش یافته است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.