اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1400 / کد مطلب: 14569 / نظرات: 0


۲۰ هزار تن هندوانه در جغتای تولید شد


۲۰ هزار تن هندوانه در جغتای تولید شد
 مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: ۲۰ هزار تن هندوانه در فصل جاری زراعت از جالیزهای این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی برداشت شد.

خلیل شایستگان افزود: حجم عمده هندوانه تولیدی جالیزهای جغتای، به دلیل تقاضای زیاد ناشی از مرغوبیت این محصول، روانه بازار دیگر نقاط کشور می‌شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت هنداونه در سال زراعی جاری در شهرستان جغتای ۴۰۰ هکتار بود و بطور میانگین از هر هکتار ۵۰ تن محصول برداشت شد. 

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: هندوانه تولیدی شهرستان جغتای به دلیل مرغوبیت بالا علاوه بر مصرف شهرستان به شهرهای مختلف خراسان رضوی و استان های گلستان، تهران و خراسان شمالی ارسال شده است.

وی افزود: ۳۵۰ هکتار از جالیزهای هندوانه جغتای به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است.

شایستگان ادامه داد: استفاده از "پلاستیک مالچ کفپوش" در سطح جالیزهای کشت هندوانه جغتای نیز تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب برای تولید این محصول داشته است.

وی گفت: بیشترین رقم هندوانه کشت شده در این شهرستان از نوع "کریم سویت" است که در صورت تولید به موقع این محصول، سبب درآمدزایی بیشتر و کمک به معیشت بهره برداران می شود.

شهرستان جغتای با تولید سالانه ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی یکی از قطب های کشاورزی خراسان رضوی است. 

این حجم تولید محصولات زراعی، باغی و دامی و روانه آن به بازار مصرف سالانه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره‌برداران بخش کشاورزی جغتای می‌کند. 

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولاتی همچون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.