اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 شهريور 1400 / کد مطلب: 14566 / نظرات: 0


۴۵ کیلوگرم خاویار از سبزوار صادر شد


۴۵ کیلوگرم خاویار از سبزوار صادر شد
مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۴۵ کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

محمدعلی اسلامی  در جریان بازدید از شهرک آبزی پروری سبزوار به خبرنگار اظهار داشت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم‌اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

 وی تصریح کرد: علاوه بر استحصال تخم خاویار، هشت هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری نیز در چهار مزرعه پرورش ماهی این شهرستان تولید شده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: واحدهای پرورش ماهی خاویار این شهرستان در دو حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند.

اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را داشته است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.