اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 8 شهريور 1400 / کد مطلب: 14564 / نظرات: 0


افتتاح ۴۲ طرح عمرانی در جغتای خراسان رضوی


افتتاح ۴۲ طرح عمرانی در جغتای خراسان رضوی
 ۴۲ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۸۵ میلیارد ریال، همزمان با هفته دولت در شهرستان جغتای واقع در غرب استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار جغتای روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرحهای مزبور گفت:  این طرحها در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی، دهیاری‌ها، مخابرات و خدمات شهری اجرا شده است.

مرتضی محبی فر افزود: یکی از طرح‌های مهم به ثمر نشسته در جغتای سردخانه سه هزار تنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که علاوه بر ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی، زمینه ذخیره محصولات کشاورزی و  دامی را فراهم ساخته و سود حاصل از این اقدام نصیب تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود.

وی ادامه داد: این مجتمع سردخانه ای با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده که با توجه به نزدیکی آن به راه آهن و فرودگاه سبزوار و نیز دسترسی به جاده اصلی مشهد - تهران، زمینه صادرات محصولات کشاورزی نگهداری شده در آن، فراهم است.

۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین های جغتای زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است و همچنین معادن کرومیت، سنگ لاشه و سنگ آهک برخی از معادن فعال در این شهرستان است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.