اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1400 / کد مطلب: 14546 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


فرآوری گیاهان دارویی در داورزن ضروری است


فرآوری گیاهان دارویی در داورزن ضروری است
استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان داورزن در این استان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی شرق کشور است که احداث صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری این محصولات در آن پیگیری می شود.

محمدصادق معتمدیان  در مراسم آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی روستایی بیزه در شهرستان داورزن افزود: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی این شهرستان علاوه بر اشتغالزایی، افزایش درآمد کشاورزان و ارزآوری به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کمبود صنایع تبدیلی در شهرستان داورزن منجر به خام فروشی محصولات شده که حاصل دسترنج و عواید کشاورزان را نصیب دیگران می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه روستای بیزه داورزن از قطب های تولید فلفل قرمز در کشور است گفت: احداث ناحیه صنعتی  در این منطقه زمینه فرآوری محصولات، بسته بندی و برندسازی را فراهم می کند که دستاورد آن توسعه منطقه و رونق اشتغال است.

وی افزود: برای ایجاد ناحیه صنعتی روستایی بیزه ۱۰ هکتار زمین مشخص شده که ایجاد زیرساخت های آن شامل آب و برق به زودی آغاز می شود و بیش از ۴۵ واحد تولیدی در بخش های صنایع غذایی و دیگر واحدها برای استقرار در این مجموعه اعلام آمادگی کرده اند.  

مدیر جهاد کشاورزی داورزن نیز در این مراسم گفت: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و میزان برداشت، قطب تولید محصول فلفل بوده و رتبه نخست را در کشور دارد.

علیرضا دلبری با اشاره به فعالیت ۷۰ کارگاه فلفل کوبی در این شهرستان افزود: احداث ناحیه صنعتی روستای بیزه زمینه صادرات بیشتر گیاهان دارویی منطقه را فراهم می کند.

وی ادامه داد: افزون بر ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان داورزن زیر کشت گیاهان دارویی است و  فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعناع فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده این شهرستان هستند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی خود روز جمعه به شهرستان داورزن این استان سفر کرد.

بهره برداری از چند طرح عمرانی در شهر ریوند داورزن، بازدید از مناطق روستایی این شهرستان، گفتگو با مردم و مسوولان محلی، دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقاتهای مردمی و نشست جمع‌بندی از جمله برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی به داورزن بود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.