اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 7 شهريور 1400 / کد مطلب: 14543 / نظرات: 0


۳۰ کپسول اکسیژن بقاع متبرکه سبزوار به بیماران کرونایی اختصاص یافت


۳۰ کپسول اکسیژن بقاع متبرکه سبزوار به بیماران کرونایی اختصاص یافت
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: دست‌اندرکاران بقاع متبرکه این شهرستان برای کمک به بیماران کرونایی ۳۰ عدد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری را به صورت امانی در اختیار آنان قرار دادند.

حجت‌الاسلام جعفر مهدویخواه افزود: برای تامین این تعداد کپسول اکسیژن ۲ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات و خیران این شهرستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این کپسولها از طریق "مراکز افق بقاع متبرکه" برای استفاده به صورت امانی در اختیار بیماران نیازمند در این شهرستان قرار گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۷۰ درصد موقوفات این شهرستان در امور اجرایی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت داشته‌اند. 

وی افزود: بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان سبزوار از محل عواید و درآمدهایشان برای تامین بسته‌های کمک معیشتی، بهداشتی و کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هزینه کرده‌اند. 

حجت‌الاسلام مهدویخواه ادامه داد: همچنین به منظور تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا افزون بر ۲۰ هزار بسته‌ اقلام بهداشتی و ماسک از محل عواید موقوفات سبزوار طی دهه نخست محرم بین عزاداران حسینی توزیع شد.

۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه در محدوده شهرستانهای سبزوار و خوشاب در غرب استان خراسان رضوی وجود دارد. 

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، وضعیت این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا همچنان قرمز تیره و بحرانی است. سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در پنجمین موج شیوع کرونا با وجود گذشت هفته‌ها از آغاز آن هنوز متوقف نشده و دامنه آن در مقایسه با موجهای قبلی گسترده‌تر بوده است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: هیچ اقدام موثری به اندازه احساس مسوولیت عمومی در رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه نمی‌تواند به بحران جاری کرونا پایان دهد لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.