اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1400 / کد مطلب: 14531 / نظرات: 0


۷ مورد تخلف انتخاباتی در سبزوار گزارش شد


۷ مورد تخلف انتخاباتی در سبزوار گزارش شد
رییس هیات بازرسی انتخابات سبزوار گفت: هفت فقره تخلف انتخاباتی داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر سبزوار از سوی هیات بازرسی گزارش شده است.

حسین فیض آبادی  اظهار داشت: ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه های مجازی با عنوان حامیان نمایندگان، فعالیت تبلیغاتی برخی داوطلبان در مناسبت‌های خاص و زودتر از موعد قانونی تبلیغات، از مهمترین تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه سبزوار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت قانونی، در صورت مشاهده تبلیغات زودهنگام داوطلبان شورای اسلامی شهر در فضاهای حقیقی و مجازی، این تخلفات به هیات بازرسی استان و مراجع ذیصلاح گزارش می شود.

فیض آبادی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مصادیق غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها و حامیان آنها، موارد را به هیات بازرسی شهرستان سبزوار به شماره تماس ۴۴۲۴۵۱۸۱-۰۵۱ گزارش دهند.

رییس هیات بازرسی انتخابات سبزوار با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی مجریان انتخابات، عنوان کرد: اعضای هیات بازرسی شهرستان سبزوار با پایش و کنترل، هر گونه تبلیغات غیرقانونی و زودهنگام را  به هیات بازرسی استان گزارش خواهند داد.

شورای اسلامی شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار ۹ کرسی دارد.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.