اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 20 ارديبهشت 1400 / کد مطلب: 14530 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای باید بانگاه توانمندسازی باشد


بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای باید بانگاه توانمندسازی باشد
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: در کنار اجرای طرح‌های بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای این شهر باید به موضوع توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ساکنان این محلات توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سیدمجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محلات حاشیه شهر سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه توانمندسازی ساکنان این مناطق در پیشبرد اهداف و مشارکت شهروندان اهمیت زیادی دارد، افزود: مشکلات محلات هدف و حاشیه شهر سبزوار شناسایی شده و به منظور اقدام عملی و تسریع در رفع این مشکلات با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، اقدامات اجرایی لازم در این زمینه انجام می شود.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی نقشی را در طرح‌های بازآفرینی، بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی، که برای ساکنان محلات هدف تعریف شده، بر عهده دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار نیز گفت: سبزوار یکی از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور در چهار سال گذشته ۲۰۷ اقدام و طرح شهری در این مناطق آغاز شده است.

مهدی برزویی افزود: طرح های مختلفی در بخش‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات شهری و فرهنگی با رویکرد بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان محلات هدف شهر سبزوار در دست اجراست.

وی ادامه‌ داد: نخستین همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر سبزوار در سال ۹۳ و همایش بررسی تجارب بازآفرینی شهری کشور در سال ۹۷ با تاکید بر تجربه سبزوار در این شهرستان برگزار شد.

سبزوار، پس از مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی را در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهایی است که با مساله سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی، که دور تا دور آن را فرا گرفته است، زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه است و محدوده شرق کال عیدگاه، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.