اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1400 / کد مطلب: 14523 / نظرات: 0


کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار


کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در هفته‌های اخیر کاهش یافته و به طور میانگین به ۵۷ درصد رسیده است.

دکتر علیرضا مسلم بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: میانگین رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی قبل از آغاز موج چهارم کرونا به بیش از ۸۰ درصد رسیده بود.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در سبزوار تصریح کرد: در ۲ روز گذشته ۲۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اکنون ۲۳۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۳۰ بیمار با حال وخیم در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

دکتر مسلم ادامه داد: در ۲ روز گذشته هفت بیمار مبتلای قطعی به کرونا نیز در این منطقه جان خود را از دست داده اند و مجموع جانباختگان این بیماری تا به امروز در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ۶۲۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: برای افزایش سلامت مردم و عبور از شرایط کنونی باید رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی به ۹۰ درصد افزایش یابد.

مسلم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تمامی افراد در صورت داشتن هرگونه علائم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا از عواقب بعدی بیماری پیشگیری شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کرونا، در تماس با شماره‌های ۴۴۰۱۱۳۳۳ و ۴۴۰۱۱۴۴۴ سوالات خود را با استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان بگذارند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.