اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 فروردين 1400 / کد مطلب: 14510 / نظرات: 0


صنعت مرغ سبزوار نیاز به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری دارد


صنعت مرغ سبزوار نیاز به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری دارد
فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان، به عنوان قطب تولید مرغ در خراسان رضوی، نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری گوشت مرغ است.

سیدمجتبی علوی مقدم در حاشیه دیدار با فعالان صنعت مرغ سبزوار به خبرنگار اظهار داشت: شهرستان سبزوار با تولید سالانه افزون بر ۳۰ هزار تُن، حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی خراسان رضوی را تامین می کند.  

وی تصریح کرد: با وجود اینکه یک کشتارگاه صنعتی فعال در این شهرستان وجود دارد اما یک کشتارگاه دیگر به علت وجود مشکلات تعطیل شده و فعالیتی در زمینه کشتار مرغ ندارد که بررسی رفع مشکلات این واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار سبزوار با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید گوشت مرغ افزود: با هدف جلوگیری از خام فروشی و افزایش درآمد تولیدکنندگان، توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌ زنجیره صنعت مرغ از مرحله ساخت واحدهای مزرعه مرغ مادر،  تامین خوراک و نهاده، کشتارگاه، سردخانه و بسته‌بندی ضروری است.

علوی مقدم اظهار داشت: به منظور تکمیل صنایع تبدیلی صنعت مرغ سبزوار از کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در این حوزه باشند، استقبال می شود.

حدود ۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین از عمده ترین واحدهای اشتغال‌زای بخش دامپروری سبزوار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد از قطب‌های تولید دام و طیور خراسان رضوی است که حدود ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان مرتبط با بخش دامپروری و طیور است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.