اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 اسفند 1399 / کد مطلب: 14489 / نظرات: 0


رفع تصرف موقوفه ۴۰ ساله و ثبت وقف قرآنی


رفع تصرف موقوفه ۴۰ ساله و ثبت وقف قرآنی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن با اشاره به ثبت دو وقف قرآنی در سال جاری گفت: یکی از موقوفات ۴۰ ساله این شهرستان که مربوط به عزاداری حضرت مسلم(ع) است رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن، در گفت‌وگو با ایکنا، از خراسان رضوی، با اشاره به‌رفع تصرف موقوفه ۴۰ ساله در این شهرستان، اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم اداره اوقاف‌ و امور خیریه داورزن، موقوفه سکینه بیگم کلاته مزینانی به ارزش بیش از ۷۰۰میلیون ریال پس از ۴۰ سال رفع تصرف و به وقفیت بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه این موقوفه دارای قدمت ۴۰ ساله و در روستای کلاته مزینان شهرستان داورزن واقع شده است، افزود: نیت واقف این موقوفه تعزیه‌داری در روز شهادت حضرت مسلم(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درخصوص آمار موقوفات ثبت شده از ابتدای سال جاری در این شهرستان، بیان کرد: هفت وقف جدید به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون تومان طی سال جاری در این شهرستان به ثبت رسید.

خانی بیان کرد: ورثه مرحوم علی‌اکبر غنی‌آبادی، یک قطعه زمین به همراه یک‌ونیم ساعت آب را برای برگزاری مراسم مذهبی حوزه‌علمیه و هزینه‌های جاری، عمرانی و فرهنگی حسینیه روستای غنی‌آباد وقف کردند.

وی گفت: از دیگر واقفان این شهرستان بانوی خیراندیش صدیقه داورزنی است که یک قطعه زمین به مساحت ده من جهت عزاداری و امور عام‌المنفعه در شهر داورزن و همچنین بانوی خیراندیش فاطمه مهرآبادی است که یک قطعه زمین به مساحت ۲۱ هزار مترمربع را در روستای مهرآباد جهت امور عام‌المنفعه به ثبت رساندند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن تصریح کرد: غلامرضا خسروآبادی یک قطعه باغ پسته به انضمام یک ساعت آب از موتور عمیق را جهت امور درمانی، بهداشتی و عام‌المنفعه و محمد‌علی حسین‌آبادی یک ساعت و ۴۰ دقیقه آب از قنات روستای حسین‌آباد را به ارزش ۲۵ میلیون تومان جهت هزینه‌های مسجد جامع این روستا وقف کرد.

خانی با اشاره ثبت وقف قرآنی و فرهنگی در داورزن اضافه کرد: احمد ریوندی یک ساعت آب از چاه عمیق و خیر نیک اندیش اکبر ریوندی یک ساعت آب از موتور عمیق ریوند را با نیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف در روستای ریوند وقف کردند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.