اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 اسفند 1399 / کد مطلب: 14482 / نظرات: 0


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در داورزن است


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در داورزن است
 فرماندار داورزن گفت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی در داورزن بزرگترین طرح سرمایه گذاری در این شهرستان است که تکمیل آن به تولید برق و توسعه اشتغال منجر می‌شود.

حسین اسدالهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این نیروگاه طی گفت و گو با خبرنگار افزود: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی داورزن یکی از طرح‌های مهم این شهرستان است که از شهریور ۱۳۹۸ در بخش باشتین و در مساحت ۴۰ هکتار عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: این نیروگاه از پروژه های مهم کشور است و احداث آن بر پایه اولویت‌های وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز منطقه و کشور جهت پایداری و تامین نیاز شبکه سراسری برق کشور، طراحی و اجرایی شده است.

فرماندار داورزن گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی از ابتدای شهریور سال ۹۸ آغاز شده و اکنون در مجموع ۲۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: طبق برنامه زمانبندی واحد گازی شماره یک این نیروگاه باید ابتدای دی ماه امسال به بهره برداری می رسید و واحد شماره ۲ آن نیز باید ابتدای ماه جاری وارد مدار می شد که بر اثر بروز برخی موانع و مشکلات به تعویق افتاده است.

اسدالهی ادامه داد: عمده منابع مالی ارزی این پروژه ۲۹۰ میلیون یورو بود که بخش عمده آن یعنی حدود ۲۰۰ میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

وی گفت: تاخیر در اجرا و تامین تجهیزات پروژه به دلیل مشکلات نقدینگی پروژه از جمله عدم گشایش LC و همچنین شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس عنوان شده است.

فرماندار داورزن با بیان اینکه پیش بینی می شود واحدهای گازی این نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره برداری شوند، افزود: اشتغال در دوران ساخت این نیروگاه حدود ۳۵۰ نفر و در دوران بهره برداری حدود  ۷۶ نفر برآورد شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به اهمیت و اولویت پروژه، موانع و مشکلات اجرای آن با کمک مسوولان رفع شود تا هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.