اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 24 بهمن 1399 / کد مطلب: 14473 / نظرات: 0


۴۰ طرح بازآفرینی شهری در سبزوار به ثمر نشست


۴۰ طرح بازآفرینی شهری در سبزوار به ثمر نشست
دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: از مجموع ۲۰۷ اقدام شهری که برای محلات حاشیه این شهر تعریف شده است تاکنون ۴۰ طرح بازآفرینی به ثمر نشسته و ساکنان از آن خدمات بهره‌مند شده‎اند.

مهدی برزویی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران سبزوار از محلات حاشیه این شهر افزود: سبزوار یک از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور طی چهار سال گذشته ۲۰۷ اقدام و طرح شهری در این مناطق آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات شهری و فرهنگی است که با رویکرد بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و  اقتصادی ساکنان محلات هدف شهر سبزوار در دست اجراست.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: برای بازآفرینی محلات هدف و حاشیه این شهر ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و از مجموع ۲۰۷ اقدام شهری عملیات اجرایی بیش از ۷۰ درصد طرح‌ها آغاز شده است و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد ادامه دارد.

برزویی افزود:طرح‌های عمران شهری، احداث بوستان، مدرسه ابتدایی، کمربندی، پایگاه بهداشت، ایجاد کتابخانه و مهدهای کودک برخی از فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری سبزوار در مناطق هدف این شهر بوده است.

وی ادامه‌ داد: نخستین همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر سبزوار در سال ۹۳ و همایش بررسی تجارب بازآفرینی شهری کشور در سال ۹۷ با تاکید بر تجربه سبزوار در این شهرستان برگزار شد.

سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی را پس از مشهد در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهایی است که با مساله سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی که دور تا دور آن را فرا گرفته زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه این شهر است و محدوده شرق کال عیدگاه بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.