اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1399 / کد مطلب: 14472 / نظرات: 0


واکسن کرونا به سبزوار رسید


واکسن کرونا به سبزوار رسید
 رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نخستین مرحله ایمن‌سازی علیه ویروس همه‌گیر کرونا در سبزوار امروز ۲۳ بهمن ماه با تزریق واکسن به اعضای کادر درمان این دانشگاه آغاز شد.

دکتر علیرضا مسلم روز پنجشنبه در مراسمی به همین منظور افزود: واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در مرحله نخست عرضه آن در سبزوار، به پزشکان و پرستاران شاغل در بخش مراقبتهای ویژه مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان خط مقدم نبرد کادر درمانی این شهرستان با ویروس کرونا، تزریق شد. 

مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار بطور خاص فقط افراد مشکوک به ابتلاء ویروس کرونا و بیماران کووید ۱۹ را پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: ۹۵ ویال واکسن کرونا، متناسب با شمار کادر درمان مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در اختیار قرار گرفته که ظرف دو روز کار تزریق دوز نخست آن به افراد مشمول اولویت تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسن اسپوتنیک وی که از روسیه وارد ایران شده به هر نفر در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز از دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.

وی افزود: آن گروه از پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان که بیشترین تماس را برای معالجه با بیماران کووید ۱۹ دارند، در نخستین مراحل مراحل عرضه واکسن کرونا آن را دریافت می‌کنند. 

دکتر مسلم همچنن اظهارداشت: با افزایش روزافزون تعداد شهروندان سبزواری مبتلا به ویروس کرونا و بالارفتن شمار بستری در بیمارستان واسعی این شهر هم‌اینک دانشگاه علوم پزشکی سبوار با آغاز چهارمین دوره اوجگیری شیوع ویرو همه‌گیر  روبرو شده است. 

وی کاهش توجه عمومی نسبت به دستورات بهداشتی پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌ها را علت اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا در سبزوار اعلام و بیان کرد: تنها راه موثر مقابله با شیوع و انتقال وسروس کرونا و بیماری مرگبار حاصل از آن یعنی "کووید ۱۹" بیمارستان نیست بلکه محیط عمومی اجتماع، نوع رفتار بهداشتی مردم در سطج جامعه و مواجهه فیزیکی ور رو در روی شهروندان است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اگر توجه شهروندان سبزواری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی ایمن در سطح جامعه، حضور نیافتن در اجتماعات و کاهش دورهمی‌های خانوادگی با فوریت، دقت و شدت لازم ارتقاء نیابد و وضعیت به منوال کنونی ادامه یابد، تا اواخر بهمن ماه شاهد بحران عمیق‌تر و گسترده‌تر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به نیم میلیون نفر جمعیت ساکن در شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.