اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 بهمن 1399 / کد مطلب: 14471 / نظرات: 0


تعداد بیماران بستری کرونا در سبزوار سه برابر افزایش یافت


تعداد بیماران بستری کرونا در سبزوار سه برابر افزایش یافت
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد بیماران بستری کرونا در بیمارستان واسعی این دانشگاه سه برابر افزایش یافته است که با تداوم این وضعیت سبزوار وارد دوره اوج چهارم شیوع این ویروس می‌شود.

دکتر علیرضا مسلم  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی شبانه روز گذشته آمار بیماران بستری مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار سه برابر نسبت به یک هفته گذشته بیشتر شده و هم اینک بیش از ۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

وی اضافه کرد: در بین مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی واسعی در ماه جاری موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی و گروه‌های سنی جوان‌تر مشاهده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه گروه‌های سنی جوان در شکل‌گیری خیز جدید این بیماری موثر است.

مسلم افزود: اگر توجه شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری، شرکت نکردن در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات کمتر شود در اواخر بهمن ماه وضعیت شیوع کرونا در سبزوار بحرانی می شود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۷ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۴۶۹ تن رسیده است.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.