اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 دي 1399 / کد مطلب: 14452 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


۲۰۰ میلیارد ریال به احداث راههای عشایر سبزوار اختصاص یافت


۲۰۰ میلیارد ریال به احداث راههای عشایر سبزوار اختصاص یافت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سبزوار گفت: دولت ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه‌های عشایری بخش روداب شهرستان سبزوار اختصاص داده است.

بهروز محبی شامگاه جمعه در نشستی خبری افزود: از محل این اعتبار راه ورودی و اصلی مناطق عشایری بخش روداب سبزوار از روستای آریان محمدآباد به چاه تلخ به طول ۲۶ کیلومتر احداث می شود.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح عمرانی با قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه به زودی اجرایی می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ایستگاه راه‌آهن سبزوار و بخشی از مسیر این پروژه در سفر ۲ هفته گذشته نایب رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان اختصاص یافته است.

محبی با اشاره به این که تکمیل طرح راه آهن سبزوار یکی از مطالبات دیرینه مردم این خطه است افزود: تکمیل این طرح سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال‌های آینده پیگیری می شود.

وی ادامه داد: پس از اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی، ادامه مسیر به عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندر عباس - بافق و مشهد و به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور پیگیری می شود.

او اضافه کرد: امسال ۹۰ میلیارد ریال برای مطالعات مسیر راه آهن سبزوار به شهرستان کاشمر از ردیف بودجه ملی در نظر گرفته شده است.

خام فروشی از مشکلات منطقه سبزوار است

 نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه غرب خراسان رضوی ظرفیتهای مهمی در حوزه کشاورزی، صنایع و معادن دارد اما برای جلوگیری از خام فروشی این محصولات باید چاره‌ای  اساسی اندیشید.

محبی افزود: عمده محصولات کشاورزی و معدنی این منطقه به صورت خام فروشی عرضه می شود که با احداث صنایع فرآوری و تبدیلی علاوه بر ارزش افزوده جهش اقتصادی و اشتغالزایی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های سبزوار  با توجه به خاستگاه قیام سربداران و از نخستین شهرهای شیعی ایران وجود آثار تاریخی و طبیعی بی نظیر و گردشگری است که تاکنون مغفول مانده است.

نماینده مردم سبزوار افزود: در روزهای گذشته سامانه گردشگری الکترونیک 6 شهرستان غرب خراسان رضوی رونمایی شد که فرصت مناسبی برای ارتقای صنعت گردشگری و رونق کسب ‌و کارهای حوزه‌ گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.