اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 8 دي 1399 / کد مطلب: 14447 / نظرات: 0


۲۲۰۰ نفر از جمعیت بیسواد سبزوار کم شد


۲۲۰۰ نفر از جمعیت بیسواد سبزوار کم شد
 رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: طی چهارسال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت بیسواد این شهرستان کم شده است.

 عبدالمجید شجاع روز یکشنبه در مراسم قدردانی از آموزش دهنده برتر سبزوار افزود: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ حدود ۶ هزار نفر در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در این شهرستان بی‌سواد تشخیص داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: با جذب دو هزارو ۲۰۰ بی‌سواد در در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم هم اینک تعداد بی‌سوادان این شهرستان به سه هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه ابلاغی دوره سوادآمورزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال شهرستان سبزوار  امسال ۸۰۰ نفر مشخص شده که مراحل ثبت نام آنها انجام شده است.

شجاع افزود: عمده جمعیت بی سواد شهرستان در حاشیه شهر و مناطق روستایی آن سکونت دارند که علاوه ‌بر کسب آموزش‌های لازم در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و فرزندپروری را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر فعالیت‌های نهضت سوادآموزی یک مرکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی، در شهر سبزوار فعالیت دارد.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: در این مرکز یادگیری محله، سوادآموزان علاوه بر آموزش دوره‌های سواد، یک مهارت نیز در رشته های مختلف چرم دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و  فرت بافی را  فرا می‌گیرند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.