اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 26 آذر 1399 / کد مطلب: 14438 / نظرات: 0


وقف ۴۰۰ میلیون تومانی خانواده یک جانباز برای ساخت درمانگاه در روستا


وقف ۴۰۰ میلیون تومانی خانواده یک جانباز برای ساخت درمانگاه در روستا
شهیدان زنده همیشه از پرافتخارترین‌های انقلاب اسلامی بوده و خانواده‌های آنها نیز در طول تاریخ با صبوری، متانت، ایثار و از خودگذشتگی نشان داده‌اند از بهترین انسان‌های این کره خاکی بوده‌اند.


با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی نه تنها خاطرات ایثارگری‌ها و رشادت‌های دلاورمردان دوران دفاع مقدس تمام نشده بلکه با ورق زدن زندگی هر کدام از شهیدان زنده‌ای که این روزها در بستر بیماری به علت بیماری کرونا در سکوت دعوت حق را لبیک می‌گویند دفتر دیگری از زندگی پربرکت آنان است که با صبوری و از خودگذشتگی تمام زندگی‌شان را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

انتشار خبری کوتاه از طریق یک کانال محلی روستایی درباره ساخت درمانگاه در یکی از روستاهای شهرستان جغتای در حدود ۹۰ کیلومتری شمال غربی سبزوار باعث می‌شود تا بار دیگر گوشه‌ای از ایثار و از خودگذشتگی یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآوریم.

علی اکبر بلالی، برادر جانباز محمد بلالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مرحوم برادرم ماه گذشته در سن ۵۱ سالگی به علت بیماری به شهادت رسید که از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود. وی بار اولی که به جبهه رفت ۶ ماه در منطقه جنگی حضور داشت و بعد از مرخصی کوتاهی مجدد به منطقه بازگشت.

وی با بیان اینکه در مرحله اعزام دوم در منطقه جنگی به علت اصابت ترکش از ناحیه کتف مجروح و جانباز شد، افزود: وی در اواخر عمرش به علت بیماری دو روز در بیمارستان بستری شد و عامل فوتش را کرونا اعلام کردند، اما یکی از علل فوتش احتمالا عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی بود که به علت طولانی بودن کارهای اداری و سفر به مشهد از پیگیری پرونده شهادتش صرف نظر کردیم.

وی با اظهار اینکه بعد از شهادت آن مرحوم به درخواست خانواده‌اش ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت درمانگاه جدید در روستای زرقان که داری قدمتی ۶۰ ساله است به علوم پزشکی سبزوار اهدا و در حساب صندوق قرض الحسنه این روستا برای اجرای این نیت واریز شد، گفت: مطابق تعهدی که مسئولان و جمعی از اهالی روستای زرقان قبول کردند، مقرر شد تا هر مرحله‌ای که ساخت این درمانگاه با این پول اهدایی و وقفی پیش رفت، ادامه ساخت درمانگاه را علوم پزشکی سبزوار و یا خیران تکمیل کنند.

او با انتقاد از رسیدگی ناکافی مسئولان به درمانگاه موجود زرقان و ضد عفونی نکردن صحیح و نبود امکانات کافی برای خدمات رسانی به بیماران، افزود: با تعدادی از دوستان مشورت کردیم و در نهایت پیشنهاد ساخت درمانگاه برای این روستای شهرستان جغتای یکی از بهترین گزینه‌ها بود که انجام دادیم. ساخت درمانگاه جدید در زمینی به مساحت ۴۶۰ متر مربع بین مرکز بهداشت و درمانگاه قدیمی احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از خواسته‌های خانواده مرحوم درج نام این جانباز بر سر در درمانگاه است که علوم پزشکی سبزوار با آن موافقت کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.