اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 مهر 1399 / کد مطلب: 14402 / نظرات: 0


محدودیت‌های جدید کرونایی در سبزوار اعمال شد


محدودیت‌های جدید کرونایی در سبزوار اعمال شد
 سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: با توجه به وضعیت بحرانی این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدید به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

حسین شاد روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: بر مبنای تصمیمات این ستاد برگزاری هرگونه اجتماعات، همایش‌، مراسم عزاداری و عروسی در تالارها، باغ تالارها و منازل مسکونی ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری هر نوع آزمون در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشد.

سرپرست فرمانداری سبزوار با تاکید بر تعطیلی اماکن ورزشی و بوستان‌ها گفت: مقرر شد هر گونه تجمع در قالب روزبازار و جمعه بازار در این شهرستان ممنوع باشد و فعالیت کلوپ‌ها، شهربازی‌، کافه و قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها به سبب تجمع زیاد و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق روستایی افزود: دهیاران با هماهنگی بخشداران و نیروی انتظامی باید از برگزاری هرگونه تجمع شامل عروسی و عزاداری در روستاها جلوگیری کنند.

شاد ادامه داد: کارمندان، صاحبان حرف و واحدهای صنفی ملزم به استفاده از ماسک و رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی هستند در غیر این صورت با آنها برخورد و مراکز فعالیت آنها تعطیل می‌شود.

وی گفت: باید گفتمان استفاده از ماسک جدی گرفته شود و همزمان با فرا رسیدن فصل سرما که استفاده از فضاهای بسته در برنامه‌های مختلف بیشتر می‌شود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز بیشتر شود.

سرپرست فرمانداری سبزوار افزود: هم اینک با افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، این شهرستان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و ظرفیت تخت‌های مرکز آموزشی - درمانی واسعی این شهرستان که ویژه پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا می‌باشد تکمیل شده است.

شهرستان سبزوار با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا از ابتدای هفته جاری در شرایط ویژه ای قرار گرفته است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.