اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1399 / کد مطلب: 14399 / نظرات: 0


پارک‌های علم و فناوری۸۰ درصد نیاز کشور به اقلام کرونایی را تامین کردند


پارک‌های علم و فناوری۸۰ درصد نیاز کشور به اقلام کرونایی را  تامین کردند
 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارکهای علم و فناوری، شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد افزون بر ۸۰ درصد نیاز کشور به اقلام کرونایی را تامین کرده‌اند.

غلامحسین رحیمی شعرباف روز چهارشنبه در نشستی با پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری افزود: پارکهای علم و فناوری به علت این که از زیر بنای علمی و فناورانه پیشرفته برخوردار بودند توانستند در زمانی کوتاه در زمینه تولید اقلام کرونایی وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: پارکهای علم و فناوری با درک اهمیت نیاز کشور به تامین اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی بلافاصله خط تولید جدیدی راه اندازی یا خط تولید موجود خود را متناسب با نیازها تغییر دادند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که از مزایای شرکت‌های دانش بنیان انعطاف‌پذیری بالا و انطباق برای پاسخگو به نیازهاست گفت: پارکهای علم و فناوری در صورتی که مبتنی بر فناوری پیچیده و پیشرفته تر کار نمی کردند امکان تغییر خط تولید آنها وجود نداشت.
رحیمی شعرباف افزود: تولید اقلام بهداشتی شامل ماسک، ملزومات بهداشتی و حفاظتی، ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن ساز نمونه‌ای از تولیدات پارک‌های علم و فناوری بوده است.
۴۳ پارک علم و  فناوری در کشور فعال است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.