اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مهر 1399 / کد مطلب: 14398 / نظرات: 0


۱۰ هزار شرکت در پارکهای علم و فناوری کشور مستقر هستند


۱۰ هزار شرکت در پارکهای علم و فناوری کشور مستقر هستند
 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اینک در مجموعه پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد کشور ۱۰ هزار شرکت مستقر هستند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان هستند.

غلامحسین رحیمی شعرباف روز چهارشنبه به هنگام بازدید از مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ۱۹۵ مرکز رشد در کشور فعال است که شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه پارکها و مراکز رشد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۳ پارک علم و  فناوری در کشور فعال است که سه پارک آن وابسته به دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها و ۴۰ پارک دیگر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هر استانی یک پارک جامع علم و فناوری وجود دارد و سایر شهرستان‌های بزرگ که دانشگاه‌های بزرگ دارند تشویق شده‌اند در راستای پارک جامع استان‌ها پردیس‌های علم و فناوری را تاسیس کنند.

رحیمی شعر باف افزود: پردیس‌های علم و فناوری در مراکز شهرستان‌ها به نوعی پارک کوچک علم و فناوری هستند که شرکت‌های مستقر در آنها از مزایای پارک جامع بهره‌مند می شوند.

وی اضافه کرد: جریان خوبی در کشور در حوزه توسعه واحدهای فناور در ارتباط یا مراکز علمی شکل گرفته که توسعه یابنده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دانشگاهی جامع و رشد یابنده به لحاظ علمی و تحقیقاتی در مقیاس ملی است و در سطح بالایی قرار دارد که واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد آن محدود است و باید مراکز رشد آن توسعه یابد.

رحیمی شعر باف افزود: دانشگاه سبزوار به منظور احداث پردیس علم و فناوری ۱۰ هکتار زمین اختصاص داده است که باید با همیاری مسوولان شهری، فرمانداری، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت علوم  این پردیس در کنار دانشگاه  شکل بگیرد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز بازدید گفت: هم اکنون ۴۰ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که برخی از این واحدها به مرحله تولید انبوه محصول رسیده‌اند.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده است و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم کرده است و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره و بازاریابی شرایط تجاری سازی طرح‌ها را هموار می‌سازد.

مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و تاکنون اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله، ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی این مرکز به تصویب رسیده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.