اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 مهر 1399 / کد مطلب: 14387 / نظرات: 0


بناهای تاریخی داورزن به بخش خصوصی واگذار می‌شود


بناهای تاریخی داورزن به بخش خصوصی واگذار می‌شود  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: بناهای تاریخی شاخص این شهرستان در غرب خراسان رضوی با هدف رونق گردشگری و پویایی اقتصاد محلی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

محمد عبدالله‌ زاده ثانی افزود: برخی از بناهای تاریخی این شهرستان که در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده به صورت اجاره‌های بلندمدت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: به منظور رونق و جهش گردشگری شهرستان داورزن طرح مرمت و بهره‌برداری از دو کاروانسرای مهر و مزینان با هزینه ۶۰ میلیارد ریال به مدت ۲۵ سال با کاربری گردشگری، اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: از شرایط واگذاری این بناها این است که پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مرمت توسط سرمایه گذار، ۷۰ درصد هزینه مرمت از طریق تسهیلات به سرمایه‌گذار اعطا می شود.  
عبدالله زاده افزود: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.
وی ادامه داد: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌ راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.
داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۷۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.