اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 مهر 1399 / کد مطلب: 14376 / نظرات: 0

معاون وزیر:


هزار مرکز برای آموزش استثنایی نیاز است


هزار مرکز برای آموزش استثنایی نیاز است معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به آمایش سرزمینی، هزار مرکز برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در کشور مورد نیاز است که ۱۰۰ مرکز آن تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

سید جواد حسینی در مراسم بهره‌برداری از یک مرکز ویژه یادگیری در سبزوار افزود: هم اکنون ۷۵۱ مرکز ویژه یادگیری در کشور وجود دارد که در این مراکز خدمات حرفه‌ای به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: خراسان رضوی با بهره مندی از ۷۰ مرکز برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری بیشترین تعداد این مراکز را در کشور دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مراکز ویژه، خدمات حرفه‌ای به دانش‌آموزان عادی که در یکی از مسائل خواندن، نوشتن، ریاضی، علوم و حافظه کوتاه مدت مشکلاتی دارند ارائه می‌شود.
وی افزود: ارائه خدمات حرفه‌ای به هنگام و در زمان طلایی بوسیله مربیان متخصص به دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری سبب می‌شود آنها پس از مدتی همچون سایر دانش‌آموزان به صورت عادی ادامه تحصیل دهند.
حسینی ادامه داد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی کشور از ابتدای تاسیس این سازمان در سال ۱۳۷۰ تاکنون ۱۸ برابر افزایش یافته است.
با بهره برداری از یک مرکز ویژه یادگیری در شهر سبزوار با هزینه ۳۵ میلیارد ریال تعداد این مراکز در این شهرستان به سه مرکز افزایش یافت.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.