اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 مهر 1399 / کد مطلب: 14374 / نظرات: 0


کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به گردشگری داورزن وارد کرد


کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به گردشگری داورزن وارد کرد  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: ویروس کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری این شهرستان وارد کرده است.

محمد عبدالله‌ زاده ثانی افزود: بیشترین آسیب ناشی از ویروس کرونا به اقامتگاه‌های بومگردی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، مجتمع و رستوران‌های بین راهی و تاسیسات گردشگری این شهرستان وارد شده است.
وی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان داورزن به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد کمتر شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.
وی افزود: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.
داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ایرنا 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.