اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 10 شهريور 1399 / کد مطلب: 14346 / نظرات: 0


عمل نادر جراحی کیست مغزی در سبزوار با موفقیت انجام شد


عمل نادر جراحی کیست مغزی در سبزوار با موفقیت انجام شد
عمل نادر جراحی کیست هیداتید مغزی بر روی کودک سه ساله در مرکز آموزشی درمانی امداد شهید بهشتی سبزوار با موفقیت انجام شد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: این کودک بدون بیماری زمینه‌ای با علائم تشنج و کاهش هوشیاری از بیمارستان ولیعصر(عج) جغتای به مرکز درمانی امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شده بود.
دکتر مهدی صنعی با اشاره به ناپایداری علائم حیاتی بیمار و انجام اقدامات لازم افزود: پس از بررسی و ارزیابی دقیق بیمار، ضایعه کیستی بزرگ در لوب فرونتال سمت راست مغز همراه با علائم فشاری و افزایش شدید فشار مغز مشاهده شد.
وی با اشاره به انجام عمل جراحی پیچیده سه ساعته میکروسکوپی بر روی بیمار ادامه داد: طی این عمل یک کیست به قطر پنج سانتی متر با موفقیت از بدن بیمار خارج و به صورت کاملا سالم و بدون پارگی تخلیه شد.
متخصص جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بیمار چند روز بعد از جراحی با حال عمومی مطلوب و هوشیاری مناسب جهت مراقبت های لازم به بیمارستان حشمتیه منتقل و پس از بهبودی کامل ترخیص شد.
صنعی افزود: در بررسی های آسیب شناسی ماهیت کیست، انگلی (هیداتید) تشخیص داده شده که در نتیجه بیماری انگلی بوده و از راه دهان و با مصرف سبزیجات آلوده به فضولات حیوانی منتقل می شود.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.