اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 مرداد 1399 / کد مطلب: 14301 / نظرات: 0


نیکوکار سبزواری هفت میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کرد


نیکوکار سبزواری هفت میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه کمک کرد
مدیرعامل انجمن خیران کتاب سبزوار گفت: یک نیکوکار سبزواری هفت میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه شهدای گمنام این شهر کمک کرد.

مهدی مقصودی  در آیین آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیرساز افزود: این کتابخانه در زمین اهدایی شهرداری سبزوار در دو طبقه به مساحت ۴۴۵ متر مربع در منطقه شمال غربی این شهر ساخته می‌شود.
وی با اشاره به این که بیشتر کتابخانه‌های شهرستان سبزوار با مشارکت خیران احداث شده است ادامه داد: پارسال خیران کتابخانه‌ساز سبزوار با اهدای پنج قطعه زمین معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه در این شهرستان کمک کردند.
او اضافه کرد: با ساخت این کتابخانه‌ها خلا کمبود فضای کتابخانه‌ای در مناطق غرب و شمال غرب این شهر برطرف می‌شود.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار نیز گفت: بیشتر کتابخانه‌های سبزوار در هسته مرکزی این شهر متمرکز شده است و مناطق حاشیه‌ای آن با دارا بودن ۲۰ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری این شهر محروم از کتابخانه عمومی است.
معصومه فلاحی افزود: ساخت کتابخانه مرکزی که یکی از مطالبات عمومی و جدی مردم شهرستان سبزوار بوده است هم در ماههای آینده آغاز می شود.

وی ادامه داد: امسال با اختصاص افزون بر سه میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه عمومی شهر روداب، دو میلیارد ریال برای کمک به ساخت کتابخانه مرکزی و یک میلیارد ریال برای نوسازی کتابخانه عمومی ناوی از محل اعتبارات شهرستان، گام مهمی در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان سبزوار برداشته می شود. 
شهرستان سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها موجود است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.