اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 مرداد 1399 / کد مطلب: 14291 / نظرات: 2

معاون استاندار وفرماندار ویِژه سبزوار


بر پایی كنگره ملی شهدا استمرار فرهنگ جهاد و شهادت است


بر پایی كنگره ملی شهدا استمرار فرهنگ جهاد و شهادت است معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برپایی كنگره ملی شهدا فرصت ارزشمند برای جاری كردن سیره و فرهنگ جهاد و شهادت در فضای جامعه و خنثی كردن توطئه‌های دشمن است.

احمد برادران در نشست هم‌اندیشی یادواره و كنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران  افزود: ۱۵ كمیته اصلی برای برگزاری كنگره ملی شهدا در شهرستان سبزوار فعال شده  و باید تمام توان و ظرفیت‌های شهرستان پای‌كار آیند تا كاری در خور نام شهدا انجام شود .
وی گفت: از رییس مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سبزوار كه با قبول مسئولیت ریاست كمیته دانشجویان و اساتید كنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران، اقدامات شایسته‌ای در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، معمول می‌دارند صمیمانه قدردانی می‌كنم.

وی با بیان اینكه ارزش شهادت را با هیچ عمل دنیایی نمی‌توان نشان داد و انجام كار در شأن شهدا كاری دشوار است گفت: ضروری است از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان در جهت اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت استفاده ‌شود.

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر یادواره و كنگره ملی بزرگداشت ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران با حضور هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، فرمانده و معاونان ناحیه مقاومت سپاه شهرستان، رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی، فرمانده بسیج دانشجویی و برخی دیگر از مسئولان و نمایندگان ادارات و نهادهای شهرستان در سالن كنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد/
    منبع خبر : ستاد شاهد وایثارگر دانشگاه ازاد اسلامی واحدسبزوار
گفتنی است شورای عالی سیاست گذاری برگزاری کنگره هزار و 600 شهید غرب خراسان‌رضوی اردیبهشت ماه امسال با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی در دفتر امام جمعه  سبزوار برگزار گردید.

 فرمانده سپاه امام رضا(ع) در این جلسه گفته بود:برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا از مهم ترین راههای ترویج ارزش‌های دینی، اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه است.

سردار نظری افزوده بود: برگزاری دومین کنگره ملی 18 هزار شهید خراسان رضوی در سال 1400 برنامه ریزی و کمیته های مرکزی برگزاری این کنگره ایجاد شده و از این طریق هدایت های تخصصی به ستادهای شهرستانی صورت می گیرد.

وی در این جلسه گفته بود: رویکرد کنگره ملی شهدای خراسان رضوی تولید آثار، محتوا و گردآوری اسناد و مدارک با تلاش همه بزرگان با هدف  بهره‌گیری آیندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه امام جمعه سبزوار  هم در این نشست  با تاکید بر برگزاری مناسب کنگره شهدا در سبزوار گفته بود: باید شهدا را برای نسل جوان بیش از گذشته معرفی و از رشادت ها و ایثار و بصیرت آنان در قالب برنامه های مختلف یاد کنیم .

وی در این نشست بیان کرده بود: شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن هزار و 600 شهید والامقام تقدیم انقلاب ،نظام جمهوری اسلامی کرده اند که علاوه بر کنگره ملی شهدای خراسان رضوی، کنگره شهدای غرب خراسان رضوی در سبزوار برگزار می شود.
اخیرا نیز نشستی برای  کیفی کردن برگزاری این کنگره  با حضور مسوولان مربوطه در محل ناحیه مقاومت بسیج سبزوار برگزار شده است .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.