اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 1 مرداد 1399 / کد مطلب: 14289 / نظرات: 0


شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای سبزوار ارتقا یافته است


شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای سبزوار ارتقا یافته است  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان سبزوار گفت: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع آب به خصوص در چارچوب طرحهای توسعه روستایی شاخص کنونی بهره‌مندی روستاهای این شهرستان از آب بهداشتی ظرف هفت سال اخیر نسبت به گذشته ۱۸درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا ،حسین ریاضی افزود: پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم شاخص بهره‌مندی از آب روستایی در سبزوار ۷۶ درصد بود اما در پی هفت سال تلاش این شاخص هم‌اینک در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم به ۹۴ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دولت برای تامین آب روستایی در سبزوار، اجرای طرح "مجتمع آبرسانی ظفر" به طول ۲۲۰ کیلومتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: اجرای این طرح ۵۲ روستای واقع در بخشهای روداب و ششتمد و برخی مناطق عشایری این شهرستان را زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار داد.
وی افزود: ساکنان ۱۳۰ روستا از مجموع ۱۵۸ روستای شهرستان سبزوار هم‌اینک از خدمات شبکه آبرسانی بهره می‌برند.
ریاضی گفت:شرکت آب و فاضلاب سبزوار برای تصفیه و انتقال آب مورد مصرف در روستاهای این شهرستان ۱۵۵ مخزن با مجموع حجم ۱۷ هزار و ۵۷۰ مترمکعب، ۴۱ ایستگاه پمپاژ و ۳۸ تاسیسات کلرزنی را مدیریت می‌کند.  
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۶۰ روستای این شهرستان سکونت دارند.

پیش از این معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفته بود: شاخص بهره‌مندی آب به معنای "دسترسی آسان به آب سالم، بهداشتی و لوله‌کشی از طریق منابع پایدار آب" در مناطق روستایی کشور ۷۴ و در مناطق شهری بیش از ۹۹ درصد است.

شاهین پاکروح افزوده بود: ظرف سال ۱۳۹۷ برای تامین آب شرب پایدار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شد.
اجرای طرح تامین آب شرب پایدار در کشور از سال ۱۳۹۵ آغاز و تاکنون آن برای افزون بر شش میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور محقق شده است. این طرح در قالب دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن ۱۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق روستایی از آب شرب سالم بهرمند شده‌اند.
با اجرای این طرح در کشور ظرف دو سال ۱۶ میلیون نفر از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند. همچنین در این چارچوب آب شرب روستاهای دارای منبع پایدار تامین شده و تامین آب سایر روستاها که به سد دسترسی دارند از طریق ایجاد مجتمعهای آبرسانی صورت می‌گیرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.