اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 31 تير 1399 / کد مطلب: 14283 / نظرات: 0


آیین‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار برگزار می‌شود


آیین‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار برگزار می‌شود  رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، آیین‌ها و مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچون سراسر کشور به صورت پرشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد در  همایش "طرح ملی گام دوم تبلیغ" در شهرستان سبزوار افزود: در ایام نزدیک به ماه محرم با فضاسازی و سیاه پوشی شهر، خیابانها و معابر به حسینیه تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: تمام مراسم روضه‌خوانی و عزاداری امام حسین(ع) در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: با وجود تداوم حضور ویروس کرونا مردم ولایتمدار و هیات‌های عزاداری این شهرستان مراسم روضه خوانی را برگزار می کنند و با سیاه‌پوشی محلات، تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و اصناف شعائر دینی بر پا داشته می شود.
سجادی نژاد افزود: همچنین در ایام ماه محرم، هیات‌های مذهبی و خیران در قالب طرح احسان حسینی بسته‌های معیشتی و نذورات را برای کمک به نیازمندان توزیع می کنند.
۳۲۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی و ۲۱۵ مداح دارای کارت مداحی در شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب فعالیت می کنند.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.