اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 تير 1399 / کد مطلب: 14274 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار در جمع اصحاب رسانه :


همه مسئولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند


همه مسئولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند امام جمعه سبزوار  رسالت خبرنگاران را تقویت وحدت ملی، حمایت از منافع ملی و امید آفرینی برشمرد و گفت: همه یک خانواده بزرگ و با سلایق سیاسی متفاوت در کنار هم زندگی می کنیم؛ لذا در این شرایط اقتصادی باید در پرداختن به اخباری که سبب تضعیف روحیه مردم و سوء استفاده دشمن می گردد، دقت داشته باشیم.

حجت الاسلام مقیسه در جلسه ای که با حضور رئیس بسیج رسانه استان خراسان رضوی و خبرنگاران بسیجی در بیت ایشان بر پا بود ضمن تأکید بر اهمیت حفظ مقوله امانت و صداقت در خبر، گفت: پخش اخبار نادرست نه تنها تاثیر منفی در باورهای مردم دارد بلکه مقاومت را در مسیر ارزش ها از بین می برد.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده که برای پیروزی بر جامعه ای باید باورهای مردم آن را تغییر دهند، لذا باید آستانه نقد پذیری و تحمل را بالا برده و در راستای حفظ منافع ملی گام برداریم.

امام جمعه سبزوار افزود: ما نقد پذیرهستیم در جلسات مختلف بارها از تریبون سلایق مختلف ما را مورد نقد قرار داده اند، هیچ مسئله ای نیست؛ نقد اگر سازنده باشد تحمل کرده و عیب و اشکالات خود را برطرف می کنیم اما بین نقد و توهین فرق است.

وی ضمن درخواست از خبرنگاران برای پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی، گفت: یکی از سوژه های قابل تامل بحث سهمیه بنزین سه چرخه ها است که هیچ سهمیه ای به آنها داده نمی شود. این قشر از جامعه مستضعف هستند و باید بنزین را آزاد تهیه کنند. در طی جلسات مختلف این موضوع مطرح شده اما به همکاری خبرنگاران در تهیه گزارشات در این خصوص و دیگر مطالبات مردمی نیازمندیم.

حجت الاسلام و المسلیمن مقیسه در پایان از اقدام افتخار آمیز "هر محله یک قربانی" در سبزوار تشکر کرد و گفت: اجرای این کار موجبات خرسندی مقام معظم رهبری را فراهم آورد، لذا همیشه می توانیم با وحدت و همدلی خدمت به مردم را در پیش بگیریم بویژه در موقعیتی که دشمن قصد از بین بردن وحدت در بین مردم را دارد.


امام جمعه سبزوار همچنین در خصوص گلایه خبرنگاران از عدم پاسخگویی مسئولان نیز اعلام کرد تذکرات لازم به تمامی مسئولان داده داده می شود تا پاسخگوی افکار عمومی باشند.

 

خبرنگاران سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ نرم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار نیز در این جلسه از خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ نرم یاد کرد.

سرهنگ پاسدار هادی موحد نیا گفت: ملت بزرگ ایران در دوره بسیار حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارند، دشمنان در تمامی عرصه ها طعم شکست را به معنای واقعی و جانانه از مردم ایران چشیده و چون در حوزه جنگ سرد به نتیجه نرسیده اند؛ تمام تلاش خود را بکار گرفته تا در حوزه رسانه و جنگ نرم ضربه به جمهوری اسلامی وارد کنند.

وی افزود: مردم عزیر ایران 42 سال است که در مقابل هجمه های توطئه گران مقاومت کرده و حال که با پشت سر گذاشتن همه مسیرها به قله های بالندگی و پیشرفت رسیده اند، دشمنان درصدد هستند تا از طریق جنگ نرم، پیروزی این شیرینی را برای ایرانیان به تلخی تبدیل کنند.

سرهنگ پاسدار موحد نیا اظهار کرد: به تعبیر بزرگان همه در یک کشتی نشسته و برای اهداف بلند انقلاب تلاش می کنیم. در برهه ای از زمان رزمندگان در جنگ نظامی سیاسی پوزه دشمنان را به خاک کشاندند و امروز انتظار است تا خبرنگاران در کنار رزمندگان و دلسوزان نظام در این برهه حساس نقش ایفا کنند و توطئه استکبار جهانی را از طریق جنگ نرم و رسانه ای خنثی سازند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل کانون بسیج رسانه در سبزوار گفت: بناست برای ارتباط مستمر و نزدیک اصحاب رسانه شهرستان با مدیران دستگاه های اجرائی این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود که کانون بسیج رسانه سبزوار از امام جمعه فقید این شهر که به عنوان اولین مسئول این دیدار را پذیرفتند کمال تشکر و تقدیر را دارد.

رضا شجاع مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار نیز در این جلسه با بیان اینکه نقد درست برای شکوفایی و رسیدن به اهداف شهرستان لازم است، گفت: از خبرنگاران انتظار می رود قبل از انتشار اخبار؛ صحت و سقم مطلب را ازدستگاه های متولی جویا شوند و به نقد منصفانه مسئولان بپردازند.

وی افزود: کشتی نظام جمهوری اسلامی را همه با هم باید هدایت کنیم اینکه از روی ناآگاهی مطلبی را احساسی کار کنیم که سبب سوءاستفاده رسانه های معاند شود تبعات منفی و جبران ناپذیری برای کشور در بر خواهد داشت.

شجاع با یادآوری این مطلب که مردم از وضعیت اقتصادی کشور ناراحت هستند، گفت: توقع می رود در این شرایط، خبرهای امیدوار کننده نیز که برای روحیه مردم مناسب است توسط خبرنگاران کار شود.

وی گفت: یکی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی فعال کردن کارگروه ها است که از مصوبات شورا در سال 97 می باشد که متاسفانه افرادی که به عنوان مسئول این کارگروه ها انتخاب شدند این اتفاق را پیگیری نکردند.

وی افزود: در نشستی که با نماینده ولی فقیه در سبزوار برگزار شد مقرر گردید تا کارگروه ها با ظرفیت 50 درصد دستگاه های دولتی و 50 درصد از طریق سمن ها و نیروهای مردمی فعال شوند تا اهداف کارگروه ها نیز به نتیجه برسد، این اقدام تا انتهای تیرماه به مسئولان کارگروه ها ابلاغ خواهد شد.

در این دیدار تعدادی از  خبرنگاران حاضر به نمایندگی از اصحاب رسانه سبزوار مطالبات ومشکلات این قشر  را مطرح کردند که برگزاری کلاس های آموزشی ، رسیدگی به مسائل معیشتی و بیمه خبرنگاران، ضرورت پاسخگویی و نقد پذیری مسئولان از جمله این خواسته ها بود.

در بخش انتهای این جلسه از سمانه علی اکبری و محمود درقدمی دو تن از خبرنگاران سبزوار به خاطر انتشار گزارش های اثرگذار در یک ماه گذشته، تقدیر به عمل آمد.
گزارش: الهام شبانی مقدم  / عکس: مهدیه عابدی / مجله اینترنتی اسرارنامه



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.