اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 تير 1399 / کد مطلب: 14273 / نظرات: 0

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی:


صدای شکستن استخوان های خبرنگاران به گوش می رسد


صدای شکستن استخوان های خبرنگاران به گوش می رسد رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: خبرنگاران مشکلات جامعه را بیان می کنند اما کسی نیست که پیگیر مشکلات این قشر فرهیخته باشد. صدای شکستن استخوانهای خبرنگاران به گوش می رسد و متاسفانه خلاهای قانونی زیادی برای حل مشکلات خبرنگاران که مهمترین آن مشکلات معیشتی و بیمه ای آنهاست، وجود دارد.

عباس محمدیان در دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه سبزوار ضمن تشکر از همدلی مسئولان شهرستان بویژه حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه اظهار کرد: این قدرت رسانه سبزواراست که منجر به شکل گرفتن این هم افزایی  و ظرفیت شده و مقرر  شده از این پس به ابتکار کانون بسیج رسانه جلساتی با حضور مسئولان شهرستان انجام شود که برخلاف نشست های خبری که در آن مسئولان صحبت می کنند و خبرنگاران می نویسند، در این جلسات خبرنگاران بگویند و مسئولان یادداشت کنند و نتیجه این جلسات "بررسی سبزوار ازمنظر رسانه ها" خواهد بود و  سبزوار از دیدگاه خبرنگاران آسیب شناسی می شود.

وی دربخش دیگر از صحبت هایش با اشاره به منویات امام راحل گفت: افرادی که قلم بر دستشان است، مسئولیت بزرگی دارند. قلم ها اگر لغزش پیدا کند؛ یک ملت را می لغزاند. دین ما دین رسانه و انقلاب ما انقلاب رسانه است.

این دانشجوی دکترای علوم ارتباطات با ابراز تاسف از اینکه جریان خواهی فضای رسانه کشور بازیچه دست خبرنگارنماها شده؛ از رشد قارچ گونه این جریان ها در فضای رسانه ای کشور انتقاد و اظهار کرد:  متاسفانه این اتفاق آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است. خبرنگاران واقعی باید خط ومشی خود را که رسالت الهی است از خبرنگارنماها جدا کنند تا این آفت دامنگیرشان نشود.

وی ادامه داد: کنارهم نشاندن مسئولین  و مردم کار ذاتی خبرنگاران است. رسانه ها پل ارتباطی بین مردم  ومسئولان هستند. این ارتباط زمانی مهیا خواهد شد که خبرنگاران رسالت خود را به شایستگی انجام دهند.

عضو هیئت منصفه مطبوعات خراسان رضوی اضافه کرد: خبرنگاران باید نخ تسبیح باشند و اجازه ندهند تا جریان های سیاسی از آنها به عنوان سکو برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. دغدغه خبرنگاران باید آسیب شناسی، پیشرفت و توسعه شهر و پیگیری مشکلات اجتماعی باشد. آیا خبرنگاران شهرستان در طول یک ماه بر سوژه های مشترک که نیاز شهرستان است متمرکز می شوند؟

محمدیان گفت: هنر بسیج این است که از تمام ظرفیت های فعال رسانه برای حفظ  بقای نظام استفاده کند. برای تمام سلایق سیاسی احترام واجب است اما عمکلرد خبرنگاران است که مسئولان را وادار به پاسخگویی می کند.

وی در ادامه صحبت های خود به مشکلات معیشتی و بیمه ای خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در سفری که به دیار سربداران انجام شد جلساتی برای رفع مشکلات این قشر از جامعه برگزار گردید که خوشبختانه کانون بسیج رسانه به نتایج خوبی از جمله ویزیت رایگان تمامی خبرنگاران در درمانگاه امام حسین(ع) و ارائه خدمات داندانپزشکی با تخفیف 40 درصدی دست یافت.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی سپس گفت: همچنین ازدیگر موضوعات مطروحه در دیدار با مسئولان سبزوار پیگیری بیمه خبرنگاران بود که مقرر شد تعدادی از خبرنگارانی که واقعا در صحنه رسانه ای شهرستان حضور دارند، از طریق شورای اسلامی شهر تا پایان سال بیمه شوند.

وی با بیان اینکه حیات یک خبرنگار به آموزش است از آمادگی کانون بسیح رسانه برای برگزاری کلاسهای اموزشی با استفاده از اساتید برجسته از مرکز استان و کشور  سخن گفت و اعلام کرد: در خصوص  سواد رسانه ای مصوبه ای  از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اخذ شده تا سازمان بسیج رسانه این اقدام را برای خبرنگاران و همچنین اقشار مختلف مردم اجرائی سازد.

محمدیان بهره مندی از مرکزیت تجمع خبرنگاران را از دیگر مطالبات این قشر برشمرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته قول هایی برای در اختیار گذاشتن زمینی برای ساختمان کانون بسیج رسانه با هدف کاربری  آموزش داده شده که امیدواریم  این اتفاق در 17 مردادماه که روز خبرنگاراست محقق گردد/الهام شبانی مقدم-اسرارنامه




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.