اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 18 تير 1399 / کد مطلب: 14254 / نظرات: 0


دانشگاههای سبزوار میزبانان شایسته‌ای برای دانشجویان افغانستانی هستند


دانشگاههای سبزوار میزبانان شایسته‌ای برای دانشجویان افغانستانی هستند
رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه و سایر دانشگاههای شهرستان سبزوار میزبانان شایسته ای برای دانشجویان افغانستانی هستند چنانکه هم اینک حدود ۲۵۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاههای این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق کشور ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان افغانستانی و کشورهای منطقه دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان افغانستانی ادامه داد: این دانشجویان افرادی سختکوش، قانع و قدردان هستند و حضور آنها در دانشگاه حکیم رغبت به علم و درس خواندن را در فضای دانشگاه بیشتر کرده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به روابط  خوب بین دانشجویان افغانستانی با استادان و دانشجویان ایرانی گفت: دانشجویان افغانستانی دانشگاه حکیم سبزواری بیشتر در  رشته‌های کامپیوتر، معماری و رشته های مهندسی تحصیل می‌کنند.

مولوی افزود: دانشجویان افغانستانی دانشگاه حکیم سبزواری طی سالهای اخیر رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده‌اند چنان که دو سال قبل یکی از آنها حائز رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل شد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش مبادلات علمی تاکنون  تفاهمنامه‌های همکاری بین المللی بین دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاههای سید جمال‌الدین اسدآبادی و دانشگاه دولتی ولایت لغمان و هرات افغانستان منعقد شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به افزایش تعاملات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه‌های افغانستانی افزود: هم اینک هفت استاد دانشگاه‌های افغانستان در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مولوی افزود: همچنین با راه‌اندازی دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری تسهیل در امور دانشجویان افغانستانی و غیر ایرانی شامل صدور گذرنامه و روادید تحصیلی، مجوز اقامت، مهاجرت و تمدید اعتبار گذرنامه فراهم شده است.

وی ادامه داد: دشمنان از اتحاد و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هراسان و مدام در پی توطئه هستند اما  بصیرت نخبگان، جوانان و مردم دو کشور دسیسه آنها را نقش بر آب کرده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.