اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 تير 1399 / کد مطلب: 14252 / نظرات: 0


شیوع کرونا در سبزوار روند صعودی گرفت


شیوع کرونا در سبزوار روند صعودی گرفت فرماندار ویژه سبزوار گفت: شیوع کرونا در این شهرستان از ابتدای هفته کنونی به علت رعایت نکردن پروتکلها و الزامات بهداشتی روند صعودی گرفته است.

احمد برادران عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان سبزوار افزود: کاهش حساسیت شهروندان نسبت به بیماری کرونا و عدم رعایت ملاحظات بهداشتی از سوی برخی صنوف و سایر بخش‌ها سبزوار را در وضعیت هشدار قرار داده است.
وی ادامه داد: آمار بیماران بستری و مبتلایان به کرونا در این شهرستان طی روزهای اخیر افزایش یافته است که در صورت تداوم این وضعیت، محدودیت‌ها بیشتر می شود.
فرماندار سبزوار گفت: در ستاد مقابله با کرونای شهرستان برای پیشگیری از گسترش این بیماری تصمیم گرفته شد مراسم تشییع و ترحیم اموات تنها با حضور بستگان درجه اول و نزدیک برگزار شود و زیارت اهل قبور در آخر هفته نیز محدود شود.
برادران افرود: همچنین مقرر شد محل کسب و کار صاحبان صنوفی که پروتکلهای بهداشتی و موارد پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند پس از اخطار پلمب شود.
وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی شهرستان هم باید پزشکان را ملزم کند که نوبت دهی به بیماران را از طریق تلفن و در فواصل مشخصی انجام دهند که از ازدحام بیماران در مطب جلوگیری شود.
فرماندار سبزوار گفت: دفاتر پیشخوان، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه شهرستان سبزوار نیز ملزم به رعایت جدی مقررات بهداشتی شده‌اند.
برادران افزود: هرگونه اجتماع در روستاها ممنوع است که بخشداران باید این موضوع را از طریق شوراها و دهیاران به روستاییان اطلاع‌ دهند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

 ۶ میلیون و ۴۸  هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.